Terapia Pedagogiczna w Pracowni Wskazówka

Terapia Pedagogiczna

Wyzwania to okazje, by rosnąć i uczyć się pokonywać trudności z odwagą!

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia skierowane do dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce. Ich założeniem jest usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych oraz wyrównanie braków edukacyjnych Zajęcia te pomagają uczniom pokonać bariery, z którymi zmagają się na co dzień w szkole i uczynić naukę bardziej dostępną i zrozumiałą.

Ciągły rozwój

Ciągły rozwój

Stale poszerzam swoją wiedzę i podnoszę kwalifikacje, aby być na bieżąco z aktualnymi trudnościami, z jakimi mierzą się uczniowie. Dzięki temu mogę spojrzeć na problemy dziecka z szerszej perspektywy i skuteczniej je wspierać.

Indywidualne podejście

Indywidualne podejście

W pracy terapeutycznej kieruję się indywidualnym podejściem – dobieram metody i narzędzia do konkretnych potrzeb każdego ucznia. Stosuję aktywizujące formy pracy, które sprzyjają efektywnemu przyswajaniu wiedzy i rozwijaniu umiejętności.

Wspierająca atmosfera

Wspierająca atmosfera

Pomagam dzieciom i młodzieży odkrywać ich potencjał oraz budować wiarę we własne możliwości. Dbam o to, by każde zajęcia odbywały się w bezpiecznej, wspierającej przestrzeni – takiej, w której uczniowie czują się akceptowani i mogą rozwijać się we własnym tempie.

Prowadzę zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla:

Trudności w nauce

Dzieci i młodzieży, dla których nauka stanowi wyzwanie

Specyficzne trudności

Dzieci i młodzieży z dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią

Funkcje percepcyjno-motoryczne

Dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej, wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej; trudnościami w orientacji przestrzennej

Koncentracja i pamięć

Dzieci i młodzieży z zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci

Czytanie ze zrozumieniem

Dzieci z trudnościami z czytaniem ze zrozumieniem i płynnością w czytaniu

Techniki uczenia się

Dzieci i młodzieży z potrzebą wsparcia w technikach uczenia się

Zajęcia indywidualne

Terapia pedagogiczna 1:1

450 zł za miesiąc

  • Indywidualne podejście - dobór metod i narzędzi do potrzeb ucznia
  • Akceptująca i wspierająca przestrzeń
  • Rozwój we własnym tempie

Dzieci przedszkolne

Wczesne wspomaganie rozwoju

300 zł za miesiąc
  • Wczesna interwencja
  • Przygotowanie do szkoły
  • Krótsza forma zajęć - 30 minut

Masz pytania dotyczące terapii? Skontaktuj się ze mną!

Umów się na konsultację

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące terapii pedagogicznej

Dlaczego terapia pedagogiczna jest ważna?

Prawidłowo rozwinięte funkcje percepcyjno-motoryczne są fundamentem dla wielu codziennych czynności szkolnych. Mówiąc prościej: funkcje percepcyjno-motoryczne to zdolności, które pomagają dziecku widzieć, słyszeć, czuć i poruszać się w sposób skoordynowany. Ich zaburzenia mogą prowadzić do trudności w nauce, problemów z koncentracją, a także z samoobsługą czy organizacją przestrzeni.

Skąd wiadomo, że moje dziecko potrzebuje terapii pedagogicznej?

Objawy mogą obejmować: trudności w nauce mimo starań, częste błędy w pisaniu, wolne tempo pracy, problemy z koncentracją, niechęć do szkoły, frustrację przy odrabianiu lekcji. Diagnozę zwykle stawia pedagog lub psycholog na podstawie obserwacji, rozmów z dzieckiem i rodzicami oraz specjalistycznych testów.

Ile zwykle trwa terapia pedagogiczna?

Długość terapii zależy od indywidualnych potrzeb dziecka. Często jest to proces długoterminowy, trwający kilka miesięcy do nawet kilku lat, z regularnymi spotkaniami (najczęściej 1–2 razy w tygodniu). Postępy są monitorowane na bieżąco.

Czy terapia pedagogiczna może zastąpić korepetycje?

Terapia pedagogiczna skupia się na przyczynach trudności w nauce i rozwijaniu konkretnych funkcji (np. pamięci, uwagi), a nie na nauczaniu bieżącego materiału szkolnego, jak to ma miejsce podczas korepetycji. Może jednak znacznie poprawić efektywność nauki i ułatwić przyswajanie wiedzy.