Wyzwania to okazje, by rosnąć i uczyć się pokonywać trudności z odwagą!
Zajęcia skierowane do dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce. Ich założeniem jest usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych oraz wyrównanie braków edukacyjnych Zajęcia te pomagają uczniom pokonać bariery, z którymi zmagają się na co dzień w szkole i uczynić naukę bardziej dostępną i zrozumiałą.
Stale poszerzam swoją wiedzę i podnoszę kwalifikacje, aby być na bieżąco z aktualnymi trudnościami, z jakimi mierzą się uczniowie. Dzięki temu mogę spojrzeć na problemy dziecka z szerszej perspektywy i skuteczniej je wspierać.
W pracy terapeutycznej kieruję się indywidualnym podejściem – dobieram metody i narzędzia do konkretnych potrzeb każdego ucznia. Stosuję aktywizujące formy pracy, które sprzyjają efektywnemu przyswajaniu wiedzy i rozwijaniu umiejętności.
Pomagam dzieciom i młodzieży odkrywać ich potencjał oraz budować wiarę we własne możliwości. Dbam o to, by każde zajęcia odbywały się w bezpiecznej, wspierającej przestrzeni – takiej, w której uczniowie czują się akceptowani i mogą rozwijać się we własnym tempie.
Dzieci i młodzieży, dla których nauka stanowi wyzwanie
Dzieci i młodzieży z dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią
Dzieci z zaburzeniami percepcji słuchowej, wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej; trudnościami w orientacji przestrzennej
Dzieci i młodzieży z zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci
Dzieci z trudnościami z czytaniem ze zrozumieniem i płynnością w czytaniu
Dzieci i młodzieży z potrzebą wsparcia w technikach uczenia się
Terapia pedagogiczna 1:1
Do 3 osób
Wczesne wspomaganie rozwoju
Masz pytania dotyczące terapii? Skontaktuj się ze mną!
Umów się na konsultacjęZnajdź odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące terapii pedagogicznej
Prawidłowo rozwinięte funkcje percepcyjno-motoryczne są fundamentem dla wielu codziennych czynności szkolnych. Mówiąc prościej: funkcje percepcyjno-motoryczne to zdolności, które pomagają dziecku widzieć, słyszeć, czuć i poruszać się w sposób skoordynowany. Ich zaburzenia mogą prowadzić do trudności w nauce, problemów z koncentracją, a także z samoobsługą czy organizacją przestrzeni.
Objawy mogą obejmować: trudności w nauce mimo starań, częste błędy w pisaniu, wolne tempo pracy, problemy z koncentracją, niechęć do szkoły, frustrację przy odrabianiu lekcji. Diagnozę zwykle stawia pedagog lub psycholog na podstawie obserwacji, rozmów z dzieckiem i rodzicami oraz specjalistycznych testów.
Długość terapii zależy od indywidualnych potrzeb dziecka. Często jest to proces długoterminowy, trwający kilka miesięcy do nawet kilku lat, z regularnymi spotkaniami (najczęściej 1–2 razy w tygodniu). Postępy są monitorowane na bieżąco.
Terapia pedagogiczna skupia się na przyczynach trudności w nauce i rozwijaniu konkretnych funkcji (np. pamięci, uwagi), a nie na nauczaniu bieżącego materiału szkolnego, jak to ma miejsce podczas korepetycji. Może jednak znacznie poprawić efektywność nauki i ułatwić przyswajanie wiedzy.